titulo

ASTURIAS. GIJÓN.

Gaspar

NO ME CLASIFIQUEN. ¿¡Es de izquierda o de derecha!? -Tenga calma. Yo soy como las estrellas, con propia luz en el alma.

Comentarios de José Álvarez Lobo


CORPUS 2019

MONICIÓN PA EMPRINCIPIAR: Cá vez que mos axuntamos na misa, acordámosmos de Xesús, de la so muerte y de la so resurreción. Acordámosmos de un Dios que nun ta empicorotéu nel últimu ciilu; al revés, ta clavéu nuna cruz. Acordámosmos de un inocente al que mataron los grandes del mundu, pero que agora tien tól poer nel ciilu y na tierra. Y facémoslo a la vez como convidaos tós a comer na mesma mesa... Isi inocente yera ná menos que el Fiyu de Dios. Acordamos d’Él y de lo que i fixeron, va dir acabando a la tcharga con tó esto que tchamamos 'orden mundial', porque va faciendo crecer el amor, la paz y la xusticia. Y la desibualdá, les inxusticies y la esplotación ya nun tendrán más un sitiu nel mundu.

Seguir leyendo...

PENTECOSTÉS

MONICIÓN PA EMPRINCIPIAR: Xesús prometú mandayos el so Espíritu a los sos discípulos... Nos Fechos de los Apóstoles fálase de varios Pentecostés nos que se fexo sentir el Espíritu Sentu. Del primiru salú la Ilesia (Fe 2,1-13). Del segundu, en tiimpu de persecución, renazú la Ilesia (Fe 4,31). Nutru, bautizose Corneliu y abruse la Ilesia al mundu (Fe 10,44-45)… En Éfesu Pablu bautizó unos discípulos de Xuan, y el Espíritu Sentu entchenó a xente que nun había oyío ná de él (Fe 19,4-6)... El Espíritu de Xesús nun ta quiitu, y fai nacer y renacer la Ilesia y les comuniaes… Nel Antiguu Testamintu cuéntase que Xosué puénxose celusu porque había unos que profetizaban sin que fueran del so grupu, y Moisés contestói: '¡Oxalá recibiera tól puiblu el Espíritu del Señor, y profetizara!' (Núm 11,29)... Ambuano son tamién munchos los Pentecostés: tiempos de cambios nos pueblos, nes persones y na Ilesia, decisiones, compromisos… ¿Nun tuviemos un Pentecostés nuistru?

Seguir leyendo...

DÍA LA ASCENSIÓN

MONICIÓN PA EMPRINCIPIAR: Lukes acaba el so Evanxeliu y emprincipia el Tchibru de los Fechos de los Apóstoles diciendo que Xesús encargoyos a los sos discípulos ser testigos: de que lu conocieron, de que trataron con Él, de lo que había dicho y fecho; testigos de que lu mataron y de que Dios lu resucitó... El cristienu ye tamién testigu de que Xesús ta vivu. Yelo porque se atopa con Él munches veces, porque i da a entender les sos enseñanzes, porque tien fame y sé del so Reinu, porque tien el so Espíritu... Na Misa atopámosmos con el Resucitéu. Reconocémoslu al partimos el pan, que ye Él mesmu. Y semos testigos de que mos fala, de que mos quier, de que cuenta con nosotros pa que venga al mundu el so Reinu... Hoi tamos con ganes de sentir y oyer a Xesús.

Seguir leyendo...

DOMINGU SEIS DE PASCUA

MONICIÓN PA EMPRINCIPIAR: Ta ya acabando el tiimpu de Pascua: el domingu que vien ye la Fiesta la Ascensión, y al utru tamos ya en Pentecostés. El evanxeliu disti Domingu poía sonamos un poco a la despedía de Xesús, pero nun ye asina: ye una invitación a ver que Él sigue tando con los sos discípulos -y por eso tamién con nosotros-, y a que mos déamos cuenta de les formes nueves de tar Él mui cerkina nuestra. Si oyemos con gustu lo que mos diz y lo cumplimos, ye porque tenemos el so Espíritu. Si queremos a tós y nun mos arrastra la riá del egoísmu, ye porque Xesús ta cerca, pos Él ye'l únicu que apué al Melu. Y el que quier a tós tien el Espíritu de Xesús... Tamos precisaos del Espíritu ísi, y venimos a pedíilu y a dai gracies por Él.

Seguir leyendo...

DOMINGU QUINTU DE PASCUA

MONICIÓN PA EMPRINCIPIAR: Los xudíos tenían munches normes. Yeran tantes y tan enrevesaes que hasta tenían que andar preguntando cuál yera la más importante... Xesús nun yos contesta sólo con palabres, contéstayos con la so manera de ser y con lo que fai: amando a Dios y al prósimu. Isi amor foi el que lu tchevó a dar la so propia vía pa traer el Reinu, (el ciilu) a la tierra (Xn 10,10-11.17-18). Por eso mos propón que fagamos ibual que Él (Xn 13,34; 15,12.17)... Tól mundu mos da recetes pa tó. Nu acertamos cuál escoyer. Xesús nun da má una: 'quereivos unos a otros'. Foi lo que Él fexo... Pa acordamos deso venimos a la Misa.

Seguir leyendo...

DOMINGU CUERTU DE PASCUA

MONICIÓN PA EMPRINCIPIAR: Paez demasiao fuerte decir que Xesús ye Dios, el Xesús probe y crucifikéu. Y que Dios ye Xesús de Nazaré, el que nazú en Belén y que fixeron matar les autoriaes xudíes y romanes. Dios de verdá y home de verdá... Decímoslo nel Creo. El más humenu de los homes. El que pedricó el Reinéu de Dios y morrú por etcho. El que foi probe y suañó, -desde la fame y el nun ser ná-, un mundu xustu y de hermanos. Empeñéu en cambiar isti mundu de desibualdaes y leyes inxustes. El que taba entchinu de Espíritu pa dayos a los probes el Bon Anunciu, y denunció lo que ta en contra del Reinu. El compasivu, que se puenxo del tcheu de los pekenos. El que dio males noticies a los ricos y esplotaores... Él ye quien tien tól poer. Él ye el camín y la verdá... Él ye el Pastor buinu del que mos dexamos guiar, el Maístru del que aprendemos; al que queremos asomeyamos.

Seguir leyendo...

DOMINGU TERCERU DE PASCUA

MONICIÓN PA EMPRINCIPIAR: Nes mises atopamos a Xesús. Tienmos la comía prepará. Ye la señal de que ta resucitéu, de que los amos del mundu nu acabaron con el amor nin con la xusticia. Ye'l pan que Él parte y reparte a tós. Ye'l recuirdu de lo que fexo y sigue faciendo: entregase en cuirpu y alma pol bien de tós. Asina faise presente nel mundu el compartir. Ye la manera que tien de decimos que a lo que hai que aprender ye a compartir. Y ye la forma que tien de animamos a trabayar pa echar tchuiñe de nosotros el egoísmu y la coícia.

Seguir leyendo...

DOMINGU SEGUNDU DE PASCUA

MONICIÓN PA EMPRINCIPIAR: Les mises son celebración de la muerte y resurreción de Xesús. Hoi ye'l día más apropiéu pa esa celebración. Porque Xesús ta vivu. Y ta vivo tó aquetcho que vieno a plantar nel mundu. ¡El Reinu de Dios sigue nel mundu, por más que los poeres que tan en so contra sean mui fuertes!. Tamos aquí precisamente de celebración porque mos pasa algo mui buapo: ibual que Xesús se entrega por nosotros y a nosotros, tamién nosotros lo facemos por los demás y a los demás. Y mos crez el amor, y mos crecen les ganes de que la xusticia y la paz lo entchenen tó. Sentimos a Xesús a co nosotros faciendo el milegru de tchibramos del mal, y de la tentación de ser egoístes y violentos. Y al damos apoer al pekéu, damos vivir a como Él. Por más que'l mundu mos clave na cruz, Dios ta de parte de Xesús y de los que lu siguen.

Seguir leyendo...

DOMINGU DE PASCUA

MONICIÓN PA EMPRINCIPIAR: Les mises son celebración de la muerte y resurreción de Xesús. Hoi ye'l día más apropiéu pa esa celebración. Porque Xesús ta vivu. Y ta vivo tó aquetcho que vieno a plantar nel mundu. ¡El Reinu de Dios sigue nel mundu, por más que los poeres que tan en so contra sean mui fuertes!. Tamos aquí precisamente de celebración porque mos pasa algo mui buapo: ibual que Xesús se entrega por nosotros y a nosotros, tamién nosotros lo facemos por los demás y a los demás. Y mos crez el amor, y mos crecen les ganes de que la xusticia y la paz lo entchenen tó. Sentimos a Xesús a co nosotros faciendo el milegru de tchibramos del mal, y de la tentación de ser egoístes y violentos. Y al damos apoer al pekéu, damos vivir a como Él. Por más que'l mundu mos clave na cruz, Dios ta de parte de Xesús y de los que lu siguen.

Seguir leyendo...


DOMINGOS ANTERIORES

OTROS ESCRITOS

36 Aniversario de la caída de Gaspar García Laviana

Un resumen de este texto fue leido en Tuilla el 13 de diciembre de 2014, en el momento de la habitual Ofrenda Floral (1978).

Se cumplen 36 años de no tener a nuestro lado su presencia física. ¿Habrá alguna otra forma de tenerlo cerca, de oír su palabra animosa, de sentir su empuje, de vernos arrastrados por su ejemplo? ¿Podremos aplicar a Gaspar, aquellas palabras del Comandante Tomás Borge refiriéndose a Carlos Fonseca Amador, Gaspar "es de los muertos que nunca mueren"? ¿Será verdad que el espíritu no muere nunca? ¿Cómo podremos sentir vivos sus anhelos, su brío, sus aspiraciones, su palabra viva, sus esperanzas e ideales?

Acordarnos de Gaspar puede ser una manera de hacer que continúe resonando su voz muy cerca de nosotros, buscando convertirse en vida en la historia que nos toca vivir. Conocí personalmente a Gaspar. Soy testigo de sus sueños, de sus luchas, de sus crisis, de sus compromisos, de su entrega a las causas que ameritan y exigen dedicación plena... Tuve y sigo teniendo la suerte de compartir los ideales para los que vivió y por los que se desvivió... Unos días antes de su muerte, el día de santa Bárbara, estuvimos largo rato juntos hablando de su visión de la Asturias que había visitado poco tiempo antes, y sobre todo de sus proyectos de futuro para el día, que veía muy cercano, en que triunfase el proyecto e ideales por los que estaba arriesgándolo todo por los pobres de Nicaragua y del mundo.

Había nacido un 9 de noviembre de 1941, de forma que estos días habría cumplido los 73... Al morir por la liberación de los pobres de Nicaragua acababa de cumplir los 37 años... Su recuerdo perdura, y su espíritu continúa animando a muchos. Y a nosotros nos ilumina y alienta. Hoy quiero contribuir, aunque sea un poco, a que entre unos cuantos de sus paisanos resuene el eco de sus sentimientos y compromiso. ... ... ...

... ... ...Unos años necesitó Gaspar para descubrir que el asistencialismo no solamente no resuelve los problemas de la pobreza, sino que sirve para encubrir las causas de la misma y que desvía la atención y los esfuerzos de los que aspiran a remediar los efectos de la injusticia como son la miseria, el hambre y el dolor de las mayorías: Por eso reconoce: "¡Quise apagar tu pobreza con justicia legalista!"... ¿Se puede apagar la pobreza con lo que la sociedad que tenemos y sus leyes proponen? ¿Quién hace las leyes en una sociedad injusta, capitalista? ¿Aseguran la justicia para los pobres las leyes de esa clase de sociedad? ¿No serán esas leyes un freno para la verdadera justicia?... No se encuentra respuesta pronta a esas preguntas.

Seguir leyendo...