titulo

ASTURIAS. GIJÓN.

Gaspar

NO ME CLASIFIQUEN. ¿¡Es de izquierda o de derecha!? -Tenga calma. Yo soy como las estrellas, con propia luz en el alma.

Comentarios de José Álvarez Lobo


TERCER DOMINGU T.O.

MONICIÓN PA EMPRINCIPIAR: El Evanxeliu de Marcos paez un catecismu pa los que tan pensando ser discípulos de Xesús. Hoi dizmos que pa ser discípulos de Xesús son menester dos coses: -crer que’l Reinu ta ya cerca, y -cambiar de comportamiintu… Convertise (cambiar) ye condición pa que atchegue’l Reinu y con él la salvación. Si nun dexamos el egoísmu, la coícia y la violencia, poemos tar seguros de que 'nun van a quear nin les piedres' de tó esto a lo que tamos tan apegaos (Mc 13,2)... Pero tamién ye preciso tar convencíos (creer) de que tamos a tiimpu de que tchegue la salvación… El tiimpu pa atchugar que los pueblos y el mundu nun queen estrapaos por mor de les guerres globales, de les coícies y les inxusticies, ye ísti nel que mos toca vivir. Por eso ye ísti el tiimpu pa salvamos nosotros, los pueblos y el mundu entiru.

Seguir leyendo...

DOMINGU SEGUNDU DEL T.O.

MONICIÓN PA EMPRINCIPIAR: Lo más grande y meyor que tenemos ye la vída. Trixéronmos al mundu en sin contar con nosotros. Y aquí tamos. ¿Pa qué mos tchamarían a vivir? ¿Pa qué mos pondrían en medio de un mundu con poblemes? ¿Sólo valimos pa oyer, ver y catchar amirando pa lo que otros deciden? ¿O será que nun quieren que mos pongamos a tchevantar un mundu de xusticia y paz?... Tamos con ganes de ser a facer algo pa que naide muerra de fame, que naide quee arrinconéu en sin pintar pa ná... Duelmos que munchos penen porque los amos del mundu deciden lo que nu i convién a la mayoría… Precisamos que venga algún a ponese al frente y que mos aúne, que mos dea aliindu y mos diga qué hai que facer... Dixéronmos que ya ta a co nosotros ún que Dios mos mandó pa eso. Y que ye Xesús de Nazaré… Tamos na misa, porque andamos tras dÉl... Ibual que a Andrés y al so compañiru, pregúntamos: '¿qué queréis?'… Quier saber de qué maera tamos fechos.

Seguir leyendo...

Bautismu de Xesús

MONICIÓN DE ENTRÁ: El bautismo del Señor nos evanxelios ye muncho más que un ritu. Ye’l principiu de la vía pública de Xesús… Foi nel bautismu de Xuan cuando Xesús sintú que Dios lu había entchenao del Espíritu Sentu y lu había mandao al mundu pa traeyos a los ciegos el poer ver, a los coxos el poer andar y a los presos el tchiberase. Ísi día diose de cuenta de que yera Él el que Dios había escoyío pa dayos a los homes la noticia bona a que se habían referío los profetes… Hoi acordámosmos tamién de que tós nosotros tamos bautizaos, y de que Dios, por lo mesmo, diomos el so Espíritu y escoyumos pa dayos a los homes la noticia de que semos los sos hermanos, y que tamos a co etchos pa catar la forma de tchibramos tós del mal… Nun taría mal que oyéramos tamién les palabres que oyú Xesús; palabres que vienen del Dios que lu escoyú a Él y mos escueye tamién a nosotros pa traer a los probes la bona noticia que ye’l Reinu que quier semar nisti suilu.

Seguir leyendo...

EPIFANÍA

Día 6 de Xiniru. DÍA DE LA EPIFANÍA MONICIÓN PA EMPRINCIPIAR: Epifanía ye ‘dase a conocer’. Por eso ye una fiesta pa que nun cayamos na tentación de facer de la Naviá algo particular de caún, y encárgase de poner al Salvaor nes forcaes de los caminos onde lu vea túl mundu... Nos sitios importantes nun puen entrar más que mui poconinos; a los otros tórganlos pa que nun pasen. Por eso el día Epifanía ye un desafíu pa ver si puen quitase les sebes y muñones que nun dexan que los bienes acancen pa tós... Xesús nun vieno sólo pa unos pocos privilexiaos, nin pa un puiblu súlu, vieno pa tós: y los primeros son los más probes y marxinaos, como aquetchos pastores que tenían que pasar la nuiche al raso… Los otros, pa atopase con el salvaor, han de dexar los palacios, porque ye nel esteblu, ente los marxinaos y siendo ún detchos, onde lu van atopar.

Seguir leyendo...

Día primiru de xiniru
SANTA MARÍA, MADRE DE DIOS

MONICIÓN DE ENTRÁ: Nun sabe ún bien cómo debíamos de emprincipiar un eñu nuivu… Lo que se fai ta reketesabío. Pero ¿ye asina como mos paez que debía emprincipiase? ¿Qué fixemos del tiimpu hasta agora, y qué tenemos pensao facer del que mos dean de hoi palantre?... ¿Tamos conformes con el cómo tuviemos viviendo, en sin amirar por qué facemos lo que facemos?... El cristienu atópase al emprincipiar el eñu con un Nenín que ta acabantes de nacer y con la Madre dél, que paez que mos quieren aprender algo… Pero una familia probe que ta viviendo de prestao nun esteblu, ¿tendrá alguna cosa importante que decimos y aprendemos?... Lo que mos diga, ¿valdrá la pena oyetcho? O ¿valdrá más seguir oyendo a los de siempre? De toes formes nun tará mal preguntamos quién mos dirá lo que puea dar valor y sentíu a seguir viviendo… Na liturxia de hoi axúntanse munches coses: el Nenín acabantes de nacer y la so Madre, el eñu nuivu que tchegó y lo que entamamos pa él, los suaños y planes pa nosotros y pal mundu…

Seguir leyendo...

DÍA DE LA SAGRÁ FAMILIA

MONICIÓN PA EMPRINCIPIAR: La primer vez que se dexó ver el Salvaor nuistru foi nel so nacimiintu. Pero entós sólo lu fueron a ver unos probes y homildes pastores, que vieron que yera verdá lo que yos dixo el ánxel, y diéroni gracies a Dios por etcho... Cuando la purificación de María nel Timplu, tamién hai homildá, tamién se dexa ver el Salvaor y tamién hai quien i dea gracies a Dios... Xosé y María son homildes y probes, y cumplen unes leyes que nun yeran pa etchos, y ofrecen dos palombines... Simeón y Ana, movíos del Espíritu Sentu, ven en Xesús al Salvaor, profetizan y bendicen a Dios... Tamién aquí, na Misa, na homildá del pan y el vinu, nosotros vemos a Xesús, el Salvaor nuistru, ofreciéndose en cuirpu y alma por tós... Y oyemos que Dios mos fala. Y bendecímoslu xuntos.

Seguir leyendo...

NAVIDÁ

MONICIÓN PA EMPRINCIPIAR: Ya tamos na Naviá. Anque nun sabe ún bien qué ye lo que celebra isti mundu nuistru. A veces paez que les naviáes nun son fiestes más que pa families acomoaes y pa los grandes comercios… Pa munchos ye cumplir unos ritos pos nun quea utru remidiu: comprar regalos, axuntase en familia y con amigos, felicitar les pascues y l’eñu nuivu, acordase de los que ya nun tan con nosotros... Pa otros, ni eso... P'algunos tamién ye menester cantar un villancicu que utru, dir con los nenos a la cabalgata, y hasta oyer misa. Pero el sentíu cristienu de la naviá... Eso nin mos suena casi... Nin María nin Xosé sabían qué yeran les Naviaes; nin los pastores. Nun lo sabía tampoco Herodes; que si lo hubiera sabío, nun sé la que hubiera armao. Pue ser que hasta se i hubiera ocurrío ún de los negocios que se faen estos dís; o un antruxu como el de la Tele... Nun lo sabían nin siquiera les autoriaes relixioses. De sabetcho, hubiera nacío nel Timplu, ente inciensos y sacrificios, arrodiéu de sacerdotes... Pero la Naviá planeola el Dios del ciilu. Por eso foi como foi… Isaíes y Lukes puen ayuamos a saber cómo quexo Dios que fueran.

Seguir leyendo...

DOMINGU CUERTU DE AVIINTU

MONICIÓN DE ENTRÁ: Ya falta poco pa que Dios tchegue a la tierra y mos traiga el so Reinu. Aquetcha rapaza de Nazaré, María, dispuesta a poner tó de so parte pa que haya amor, xusticia y paz, ta ya prósima a traemos al Salvaor que Dios mos prometú… La Ilesia de Xesús, el grupu de los que aman, ta ya -ibual que María- nos dolores de la parición, y el día en que tós vamos a ser hermanos ta ya pa tchegar... El puiblu marxinéu y probe ve cómo samulan pa siempre la mentira y la opresión, y cómo toman forma el home nuivu y la tierra nueva. Sólo falta el últimu puxón; ye menester un esfuirzu grande de parte nuestra… Nun poemos atrasar el que tchegue... ¡Cuánto duel que haya fame, y guerres, y egoísmos...! Disi dolor van a salir el home nuivu y el mundu nuivu.

Seguir leyendo...

DOMINGU TERCIRU DE AVIINTU.

MONICIÓN DE ENTRÁ: Ye pa tar contentos el saber que ta cerca el que mos tchibera de los males. Vieno a isti mundu nel Portal de Belén; pero sigue viniendo a quitái el poer al emu del mundu... Los cristianos semos testigos de lo que Dios fai pa traer la tchiberación... Pa ser testigos tenemos que haber visto. Y eso dámoslo la fe. Gracies a la fe, vemos lo que Dios fai por caún y por tós, y per caún y per tós. Dámosi les gracies contentos… Tamos contentos porque Dios cre en nosotros, y fíase de que váyamos a cumplir el enkergu de traer el so Reinu al mundu, y de dayos a los probes la noticia de que semos los sos hermanos y que puen contar con nosotros... Na Misa aprendemos cómo se fai pa dar bones noticies a los probes: entregándomos en cuirpu y alma a etcho. Ibual que Xesús.

Seguir leyendo...

DOMINGU SEGUNDU DE AVIINTU

MONICIÓN DE ENTRÁ: Axuntámosmos otra vuelta pa oyer lo que mos diz el Padre nuistru, y tratando de falar con el Dios que ye amor. Y oyémosi decir que cuenta con nosotros pa traer a los probes de la tierra la noticia del reinéu de la hermandá, y de que hai xusticia y paz… Nel aviintu trátase deso... Xuan el Bautista compórtase con homildá. Señala el camín al Señor; nun lu torga... Los seguiores de Xesús tienen en quién mirase. Nun ye cosa de pregonamos a nosotros (los creyentes, los cristianos); el asuntu ye ser testigos de Xesús... Una comuniá cristiana (¿?) que se fai propaganda étcha nun dexa ver que Dios ta presente, escuéndelu… Vivir la fraterniá y el amor per dedientro de la comuniá cristiana, servir y nun catar privilexios, va facer que se conoza el amor de Dios.

Seguir leyendo...

DOMINGU PRIMIRU DE AVIINTU

MONICIÓN PA EMPRINCIPIAR: Queremos que venga a nosotros el Reinu de Dios, y pedímosilu a Él… La reunión nuestra presídela Xesús, el Fiyu de Dios que se fexo home, probe ente los probes. Alreor dÉl y nuistru tan los munchos que suañan y precisan utru mundu, en sin acaparaores egoístes de rikezes y poer… Tamos seguros de que Xesús ye’l Mesíes que Dios mos mandó, el que los probes suañan y esperan que tchegue. Con Él, per Él y nÉl, vienmos la salvación… Amiramos pa Él pa ver cómo ye y qué fai; vamos a oyer qué diz y qué quier que fagamos. Porque, lo que ye damos,… ¿qué va a poer damos si ye probe y nun tien ná? ¿O será que nun tien ná por habémoslo dao tó?... ¿Serán los que nun tienen ná los que vayan a dámoslo tó? ¿La salvación vendramos de los que nun tienen ná?... ¿Será Xesús de Nazaré, el probe, el Mesíes que precisa isti mundu nuistru?

Seguir leyendo...


DOMINGOS ANTERIORES

OTROS ESCRITOS

36 Aniversario de la caída de Gaspar García Laviana

Un resumen de este texto fue leido en Tuilla el 13 de diciembre de 2014, en el momento de la habitual Ofrenda Floral (1978).

Se cumplen 36 años de no tener a nuestro lado su presencia física. ¿Habrá alguna otra forma de tenerlo cerca, de oír su palabra animosa, de sentir su empuje, de vernos arrastrados por su ejemplo? ¿Podremos aplicar a Gaspar, aquellas palabras del Comandante Tomás Borge refiriéndose a Carlos Fonseca Amador, Gaspar "es de los muertos que nunca mueren"? ¿Será verdad que el espíritu no muere nunca? ¿Cómo podremos sentir vivos sus anhelos, su brío, sus aspiraciones, su palabra viva, sus esperanzas e ideales?

Acordarnos de Gaspar puede ser una manera de hacer que continúe resonando su voz muy cerca de nosotros, buscando convertirse en vida en la historia que nos toca vivir. Conocí personalmente a Gaspar. Soy testigo de sus sueños, de sus luchas, de sus crisis, de sus compromisos, de su entrega a las causas que ameritan y exigen dedicación plena... Tuve y sigo teniendo la suerte de compartir los ideales para los que vivió y por los que se desvivió... Unos días antes de su muerte, el día de santa Bárbara, estuvimos largo rato juntos hablando de su visión de la Asturias que había visitado poco tiempo antes, y sobre todo de sus proyectos de futuro para el día, que veía muy cercano, en que triunfase el proyecto e ideales por los que estaba arriesgándolo todo por los pobres de Nicaragua y del mundo.

Había nacido un 9 de noviembre de 1941, de forma que estos días habría cumplido los 73... Al morir por la liberación de los pobres de Nicaragua acababa de cumplir los 37 años... Su recuerdo perdura, y su espíritu continúa animando a muchos. Y a nosotros nos ilumina y alienta. Hoy quiero contribuir, aunque sea un poco, a que entre unos cuantos de sus paisanos resuene el eco de sus sentimientos y compromiso. ... ... ...

... ... ...Unos años necesitó Gaspar para descubrir que el asistencialismo no solamente no resuelve los problemas de la pobreza, sino que sirve para encubrir las causas de la misma y que desvía la atención y los esfuerzos de los que aspiran a remediar los efectos de la injusticia como son la miseria, el hambre y el dolor de las mayorías: Por eso reconoce: "¡Quise apagar tu pobreza con justicia legalista!"... ¿Se puede apagar la pobreza con lo que la sociedad que tenemos y sus leyes proponen? ¿Quién hace las leyes en una sociedad injusta, capitalista? ¿Aseguran la justicia para los pobres las leyes de esa clase de sociedad? ¿No serán esas leyes un freno para la verdadera justicia?... No se encuentra respuesta pronta a esas preguntas.

Seguir leyendo...