titulo

ASTURIAS. GIJÓN.

Gaspar

NO ME CLASIFIQUEN. ¿¡Es de izquierda o de derecha!? -Tenga calma. Yo soy como las estrellas, con propia luz en el alma.

Comentarios de José Álvarez Lobo


DOMINGU VENTICINCO

MONICIÓN PA EMPRINCIPIAR: Tanto trabayar, azacanando de un tcheu pa utru, y hasta tanta rezaera y tanto oyer mises, pa acabar andando escabarriaos per caminos que mos tchevan a facer de la tierra un infiirnu. Tó porque tamos ocupaos nos planes de los amos disti mundu, y lo que facemos ayúa a que'l mundu tea cá vez nes manes de menos xente y a que crezan la inxusticia y la desibualdá... Hai que trabayar y rezar, pero eso tien que facese pa ver si cambiamos les coses y un día los homes vivimos hermanaos y compartiéndolo tó; que ísi ye'l plan de Dios... En Xesús de Nazaré féxose home el plan de Dios, y tamién el camín pa dar con él... Na Misa, -comunión con Xesús, y entrega dÉl pol bien de tós-, salmos a la escontra el Dios que mos convida a trabayar pol so Reinu, dispuistu a pagamos con el reguelu del amor, la paz y la xusticia.

Seguir leyendo...

DOMINGU VENTICUATRO

MONICIÓN PA EMPRINCIPIAR: Lo más grande y lo más buapo que se mos revela na Biblia ye que Dios mos quier gratis, sin que lo merezamos. ¡Quiermos porque ye buinu,... y nun pue ser de otra forma!... Nosotros poemos asomeyamos a Él, y el tretu nuistru con los demás pue ser paicíu al que Dios tien con etchos y con nosotros... Hoy dizmos algo que pue estrañamos: ¡por difícil que mos paeza, siempre poemos perdonar!. Y poemos facetcho porque mos da fuerzes el ver que Dios mos perdona a cá retu. ¡Y qué contentos y tchixerinos mos sentimos por eso!... Xesús habíai dicho a Pedru que día ser piedra esquinera de la Ilesia, y que tenía el poer pa atar o desatar, pa perdonar o non; agora dizi muncho más: dizi que sin perdón nu hai Ilesia que valga, porque sin perdón nun hai unión, nin paz, nin hermandá... Na Misa acordámosmos de que Dios mos perdona y mos sigue queriendo como sólo Él sabe querer: dando la so vía por nosotros... Y poemos facer como Él.

Seguir leyendo...

DOMINGU 23 DEL TIIMPU ORDINERIU

MONICIÓN PA EMPRINCIPIAR: El Evanxeliu de hoi ye un cachikín de ún de los discursos nos que Matéu resume les enseñanzas de Xesús. Tchámani discursu eclesiolóxicu por resumir les normes de cómo tien que comportase una comuniá cristiana; por eso fala de comprensión, perdón, solidariá... Hoi apaez lo que se tchama ‘correción fraterna’, el asuntu del perdón de los pecaos na comuniá y el valor de la oración común... Ye na comuniá onde tien sentíu lo de perdonar los pecaos. La uniá ente los hermanos téxese con amor, y repásase con perdón y falando, viendo cómo ponese de acuirdu; el cayer nel puritanismu nun se tcheva ná bien con la fraterniá... Si Dios ye amigu del perdón y la misericordia, nun lo pue ser menos la comuniá cristiana que tien que tar siempre con los brazos abiertos, dando oportuniaes nueves a los que quieran tar netcha.

Seguir leyendo...

DÍA LA SANTINA
Patrona de los asturianos

8 de Setiembre.

MONICIÓN PA EMPRINCIPIAR: Nu hai ni ún rinconín de Asturies onde nun se celebre isti día. A la fiesta dansei munchos nomes, pero celébrase lo mesmo: el nacimiintu de María la ma de Dios y nuestra. La única diferiencia ye por mor del sitiu onde se fai. Covadonga, Miravatches, el Acibu, el Avellanu, el Carbayu, la Guía…: son otros tantos nomes que tien isti día na tierra nuestra. Si a les mises venimos pa ver qué mos diz y qué ye lo que fai por tós el nuistru Padre del ciilu, un día como ísti ye mui a la cuenta pa preguntamos qué ye lo que Dios mos quier decir per entemedies de María a los que vivimos encomendaos a Etcha nesta Asturies que tchevamos metía tan adientro. Sobre tó, ye un día amañusu pa ver si la Asturies que se ta costruyendo, a les órdenes de los amos del mundu, de los políticos y de los economistes, -ayenos casi tós-, tien que ver algo con el Reinu que Dios semó y quier que creza ente nosotros, Reinu que echó cuirpu nes entrañes de María y depués nazú pekinu y probe nun piselbi de Belén.

Seguir leyendo...

DOMINGU 22 DEL TIIMPU ORDINERIU

MONICIÓN PA EMPRINCIPIAR: El domingu paséu viemos cómo Pedru dixo que Xesús yera el Mesíes, el Fiyu del Dios vivu. Eso decímoslo tamién nosotros. Y a nosotros pásamos lo que i pasaba a Pedru, y lo que yos pasaba a los dirixentes xudíos de aquel entós: sabemos demasiao bien qué tien que facer el Mesíes pa tchiberar al puiblu, y de qué males lu tien que tchiberar. Nun mos paez que'l egoísmu, la coícia y les ganes de apoer a los otros fagan que mos asomeyemos a los amos del mundu. Nin se mos ocurre pensar que'l camín pa la tchiberación pase por sacrificase polos demás... Pedru y nosotros pensamos como Satanás, porque semos egoístes. Ibual piensa el mundu. Ná de compartir nin de dase a los otros. Préstamos a tós imponemos... Pa paicemos a Dios tien que desapaicer isi comportamiintu... Piensa como Dios quien piensa nos demás porque los quier... Catar el poer pa imponese ye una tentación; Xesús apártala. Nes mises acuérdamoslo: ¡diose pol bien de tós, en cuirpu y alma!

Seguir leyendo...

DOMINGU 21 DEL TIIMPU ORDINERIU

MONICIÓN PA EMPRINCIPIAR: Nun facemos más que preguntái a Dios. Esaminámoslu a ca poco, y nun sal mui bien que se diga de isi esamen. ¿Por qué mos manda esto o aquetcho? ¿Por qué dexa que pase lo que pasa? ¿Por qué ta el mundu tan mal montéu?... Si se aconseyara de nosotros, diría tó meyor... Pero el Evanxeliu acuérdamos que ye Él quien fai les preguntes. Pregúntamos si tenemos fe nÉl, y pa qué val esa fe, qué facemos detcha: si creemos que Dios ye Padre buinu, que Xesús ye'l que trai la salvación, que'l amor ye lo más importante de tó, que grande ye'l que sirve... ¿En qué se nota que creemos tó eso?, ¿pa qué yos val esa fe a los probes y a los sufríos?; ¿Ú al grupu de los que creen nel amor y na xusticia?, ¿Ú a los que nun son egoístes y coiciosos?

Seguir leyendo...

DOMINGU 20 DEL TIIMPU ORDINERIU

MONICIÓN PA EMPRINCIPIAR: Nisti mundu globalicéu presúmese muncho de democracia. Debe ser por aquetcho de: 'dime de lo que presumes, y direte lo que nun tienes'. Porque en xamás de los xamases fueron menos los que lo decidieron tó y los que se fixeron amos del mundu entiru. Y nunca ditaúra alguna púo facer, como pasa ambuano, que la xente fixera y catara lo que los amos del mundu quieren que faga y cate... Cuando Xesús multiplicó los panes quexo decimos que'l Reinu de Dios dase cuando los homes son a compartir los bienes. Y hoi dizmos que isi Reinu ye pa tós... ¡Qué apareyao ta que les coses sean asina! Fixemos del mundu un merkéu onde ye blasfimu el que fala de compartir ente tós... Pero nisi merkéu el 85% de la xente nun pue comprar ná, porque nun tien con qué. Isi 85% nun cuenta pa los amos del mundu, ¡tan democráticos etchos!

Seguir leyendo...

DOMINGU 19 DEL TIIMPU ORDINERIU

MONICIÓN PA EMPRINCIPIAR:
A veces facemos la pregunta de ónde poemos atopar a Dios. Pero ye Él quien mos sal a la escontra. Y ye la fe la que fai que lu viamos. Pero ye preciso tar preparaos pa ver a Dios tal y como ye, olviando el cómo lu imaxinamos, o cómo pensamos o queremos que sea... Elíes tuvo a pike de nun ver a Dios cuando pasó a co él, porque i abultaba que tenía que ser más que tós los grandes del mundu, y que tenía que venir metiendo ruiu y asustando a tós con el so poer... Pero vieno suavikín del tó... Los dirixentes xudíos nun lu reconocieron cuando nazú, vivú y morrú ente etchos... Hasta a los apóstoles yos paizú que yera un fantasma, cuando lu vieron andando per riba el abua, sin afondar... ¿Reconocerémoslu cuando pasa a co nosotros pidiéndomos ayúa, o dándomos confianza y quitándomos el miiu a amar y a servir?

Seguir leyendo...

LA TRESFIGURACIÓN DEL SEÑOR
(DÍA 6 DE AGUSTU

MONICIÓN PA EMPRINCIPIAR: Nel domingu segundu de cuaresma viuse ya la Tresfiguración de Xesús. Ye pa que mos acordemos de la resurreción. La cara que 'retchumaba como el sol y los vestíos que retchucían como la tchuz' (Mt 17,2) faen que mos acordemos de la tchuz de Pascua. Con la muerte de Xesús nun se apoeran les tiniebles de tó; apúoles Él de antemano. Pero nun se pue olviar que hai que pasar per la muerte. 'Pascua' vien de 'pasar'. Pa mientres pasamos per la muerte tenemos menester de la fe. La fe fai que téamos seguros de resucitar; nun vamos resucitar porque lo merezamos: ye un reguelu de Cristu Xesús.

Seguir leyendo...


DOMINGOS ANTERIORES

OTROS ESCRITOS

36 Aniversario de la caída de Gaspar García Laviana

Un resumen de este texto fue leido en Tuilla el 13 de diciembre de 2014, en el momento de la habitual Ofrenda Floral (1978).

Se cumplen 36 años de no tener a nuestro lado su presencia física. ¿Habrá alguna otra forma de tenerlo cerca, de oír su palabra animosa, de sentir su empuje, de vernos arrastrados por su ejemplo? ¿Podremos aplicar a Gaspar, aquellas palabras del Comandante Tomás Borge refiriéndose a Carlos Fonseca Amador, Gaspar "es de los muertos que nunca mueren"? ¿Será verdad que el espíritu no muere nunca? ¿Cómo podremos sentir vivos sus anhelos, su brío, sus aspiraciones, su palabra viva, sus esperanzas e ideales?

Acordarnos de Gaspar puede ser una manera de hacer que continúe resonando su voz muy cerca de nosotros, buscando convertirse en vida en la historia que nos toca vivir. Conocí personalmente a Gaspar. Soy testigo de sus sueños, de sus luchas, de sus crisis, de sus compromisos, de su entrega a las causas que ameritan y exigen dedicación plena... Tuve y sigo teniendo la suerte de compartir los ideales para los que vivió y por los que se desvivió... Unos días antes de su muerte, el día de santa Bárbara, estuvimos largo rato juntos hablando de su visión de la Asturias que había visitado poco tiempo antes, y sobre todo de sus proyectos de futuro para el día, que veía muy cercano, en que triunfase el proyecto e ideales por los que estaba arriesgándolo todo por los pobres de Nicaragua y del mundo.

Había nacido un 9 de noviembre de 1941, de forma que estos días habría cumplido los 73... Al morir por la liberación de los pobres de Nicaragua acababa de cumplir los 37 años... Su recuerdo perdura, y su espíritu continúa animando a muchos. Y a nosotros nos ilumina y alienta. Hoy quiero contribuir, aunque sea un poco, a que entre unos cuantos de sus paisanos resuene el eco de sus sentimientos y compromiso. ... ... ...

... ... ...Unos años necesitó Gaspar para descubrir que el asistencialismo no solamente no resuelve los problemas de la pobreza, sino que sirve para encubrir las causas de la misma y que desvía la atención y los esfuerzos de los que aspiran a remediar los efectos de la injusticia como son la miseria, el hambre y el dolor de las mayorías: Por eso reconoce: "¡Quise apagar tu pobreza con justicia legalista!"... ¿Se puede apagar la pobreza con lo que la sociedad que tenemos y sus leyes proponen? ¿Quién hace las leyes en una sociedad injusta, capitalista? ¿Aseguran la justicia para los pobres las leyes de esa clase de sociedad? ¿No serán esas leyes un freno para la verdadera justicia?... No se encuentra respuesta pronta a esas preguntas.

Seguir leyendo...