titulo

ASTURIAS. GIJÓN.

Gaspar

NO ME CLASIFIQUEN. ¿¡Es de izquierda o de derecha!? -Tenga calma. Yo soy como las estrellas, con propia luz en el alma.

Comentarios de José Álvarez Lobo


TERCER DOMINGU de CUARESMA

MONICIÓN PA EMPRINCIPIAR: Atchá antano, Moisés puénxose al frente del puiblu y ayuolu a tchibrase de ser esclevu del Faraón. Lukes ve en Xesús al nuivu Moisés que tchibra al puiblu de ser esclevu de los poerosos y de la lei, y que lu prepara pa que atchegue el Reinu de Dios nel que tós seremos tchibres porque tós seremos hermanos. Pero nun pue dase esa tchiberación mientres la xente nun cambie, mientres nun sean a querese y aunise... El Reinu de Dios requier que'l mundu nun siga montéu nel egoísmu nin na fuerza, pos ta fichu de amor y xusticia... Xesús va decidíu camín de Xerusalén. Cuenta dexar claro a los dirixentes que'l plan de Dios pa traer el so Reinu ye mui distintu de a como lu entendía la relixión oficial. Va faceyos saber que tienen que cambiar, porque lo que faen y enseñan tien muncho que ver con los males del puiblu.

Seguir leyendo...

DOMINGU SEGUNDU de CUARESMA-2019

MONICIÓN PA EMPRINCIPIAR: Antes de que tuvieran escritos los evanxelios, ya los cristianos falaban de la tresfiguración de Xesús. Nun yera -nin ye- fácil creer que fuera el Mesíes ún al que dos tribunales (el romenu y el xudíu) condenaron a morrer na cruz (1 Cor 1,23). Yera menester acordase de que ya taba dicho na Lei (Moisés) y nos Profetes (Elíes) que'l camín del Mesíes pa la gloria ye'l de la cruz, y que nu hai utru. Y hasta el mesmu Dios diz que Xesús ye'l so Fiyu, y pídemos a tós que lu oyamos... La cuaresma ye tiimpu especial pa amirar pa Xesús y oyer lo que mos diz.

Seguir leyendo...

DOMINGU PRIMIRU CUARESMA-2019

MONICIÓN PA EMPRINCIPIAR: Tamos ya na Cuaresma. Dizmos Lukes que'l Espíritu Sentu tchevó a Xesús al desiirtu. Pasó atchí cuarenta dís pensando qué tenía que facer pa ser el Mesíes, pa tchiberar al puiblu. Dios habíalu mandao pa eso. Tenía que decidir qué camín tchevar... La cuaresma tien que ser tamién pa nosotros un tiimpu pa pensar en serio lo que'l nuistru mundu precisa de nosotros pa tchiberase de lo muncho malo que hai nél, y lo que ye ser cristianos agora y n'Asturies. Escoyumos Dios pa seguir la tchabor de Xesús... Si mos duel que'l mundu sea un vatche de dolor, ¿cuál ye'l camín pel que hai que dir pa que cambien les coses?... ¿Asomeyarase al de Xesús?

Seguir leyendo...

DOMINGU OCHO

MONICIÓN PA EMPRINCIPIAR: Estos domingos pasaos viemos cómo Dios cuenta con tós pa facer que isti mundu sea una familia na que tós mos querramos. Y que na familia atiéndese más a los pekenos o a los que tan malos; como quien diz: a los más probes y más necesitaos. Tenemos fe en que eso va conseguise porque vemos tós los dís cómo, al oyer a Xesús y al conocer meyor a Dios, éntranmos ganes de asomeyamos a Él, y faise en nosotros el milegru de querer a tós... Si cambiamos nosotros, ¿por qué nun lo va facer el mundu entiru? Cambiando asina ye como yos damos a los demás la bona noticia, el evanxeliu, el anunciu de que los queremos. Nun ye un tchibru nin ye un sermón lo que yos damos; ye'l amor nuistru. Semos nosotros. Por eso ye por lo que la nuestra vida val muncho... Decía Helder Cámara, obispu nel Brasil: 'Curia la to vida. Pue ser el únicu evanxeliu que vayan a tcheer los tos hermanos'... Les enseñanzes de Xesús resúmense nel amor. Nun ye una teoría... Vivir queriendo a tós..., asina ye como cambiará el mundu.

Seguir leyendo...

DOMINGU SETIMU

MONICIÓN PA EMPRINCIPIAR: El ideal cristienu (agora tchámanlu utopía) de que los homes tcheguen a ser una familia que se tcheve bien, atópase en tós los tchaos y a toes les hores con lo que na fala relixiosa se tchama 'el pekéu del mundu', que ta en so contra... Tenemos nisti mundu un tingléu que paez que nu hai quien lu desmonte. Desde que nacemos, ya tamos engarriándomos pa ver quién ye más o quién tien más. Les ganes de apoer a los otros y de tener más que etchos tan nel fondo de los poblemes del mundu entiru, y nótanse más a co nosotros, nel puiblu y na casa... Los que nisti tingléu van de gananciosos, siéntense mui a gustu nél, y tan en contra de que se cambie ná. El que tea de parte de los que tchevan les de perder y quiera cambiar les coses, va tener tamién a munchos en so contra: los que tienen el poer y les rikezes... Xesús diz que nu hai que cayer na tentación de poer más y tener más que los otros pa asina facer los cambios. Apoerando y atropando nun se ayúa a cambiar el mundu pa que tós séamos hermanos. Sólo amando y sirviendo.

Seguir leyendo...

DOMINGU SESTU

MONICIÓN PA EMPRINCIPIAR: Lukes, hasta el cap. 6,16, diz muncho que Xesús enseñaba a la xente, pero nun diz qué (4,15.31-32.44; 5,1.3.15.17; 6,6). Agora diz que Xesús, depués que viu la camá xente que arranaba por oyer lo que decía de parte de Dios, echó el primer gran discursu que emprincipia con aquetcho de: '¡Felices los probes!' y '¡probes de los ricos!'. Hailos que lu tchaman 'el sermón de la yaná', porque Lukes diz que Xesús baxó del monte y parose nuna yaná grande, y foi atchí onde echó el discursu. Matéu diz que lu echó nel monte (Mt 5,1), -por eso i tchaman 'el sermón del monte'-, y pon nueve bienaventuranzes, que son un pograma pa los xudíos que se habían fecho cristianos. El sermón que mos pon Lukes ye más curtiu, pero más radical. Trai cuatro bienaventuranzes y cuatro maldiciones, y ye un pograma pa les comuniaes cristianes de cultura griega, nes que taban entremecíos ricos y probes... Diz Lukes que yeran munchos los que lu arrodiaban, y que hasta lu querían tocar, porque dÉl salía una fuerza que yos daba vía... Nun yeran sólo xudíos: había tamién forasteros. Yeran el puiblu olvidéu de tós. Xesús ta de so parte... Hoi semos nosotros los que arrodiamos a Xesús pa ver si la so fuerza mos emburria.

Seguir leyendo...


DOMINGU QUINTU

MONICIÓN PA EMPRINCIPIAR: Dios tien un plan buepu pa la humaniá: que tós mos querramos como fiyos del mesmu Padre... El Fiyu de Dios féxose home y díxomos que vieno al mundu a traeyos a los probes la bona noticia de que puen contar con Él como con un hermenu, y que Dios ye el so Padre... El domingu paséu viemos que la xente resístese a que yos dean bones noticies a los probes; nun quieren oyer eso de que los probes son los preferíos de Dios. Prefieren seguir a un dios felsu que da poer y rikezes a los que lu sirven. Lo que isi dios felsu nun da ye amor; nun da más que egoísmu y coícia... Nes tchetures de hoi vemos cómo Dios anda catando quién tea dispuistu a deciyos a los probes que Dios los quier, que ye'l so Padre, animándolos a ser hermanos... Isaíes, Pedru y Pablu sálenmos a la escontra pa decimos que Dios cuenta tamién con la xente, y con nosotros, pa eso.


DOMINGU CUERTU

MONICIÓN PA EMPRINCIPIAR: Les promeses que Dios había fecho de tchiberar a los oprimíos y de traeyos un bon anunciu a los probes cúmplense en Xesús (Lc 4,21). Los sos vecinos de Nazaré nun lo puen creer, porque dicen que lu conocen de sobra y que ye el 'fiyu de Xosé', el carpintiru. Paicíayos que Dios nun poía dase a conocer valiéndose de lo pekeno y lo probe. Los que piensan que lo saben tó resístense a aprender, y menos de ún que piensan que nun val pa ná porque ye como etchos y el so vecín. 'Niún profeta ye bien recibíu en so tierra'. Ibual pue pasamos a nosotros: pensamos conocer bien a Dios y lo que ye menester pa ser felices, y eso nun mos dexa aprender de los que nun cuentan pa ná y de los marxinaos... El Señor acuérdamos que Dios mos pide cuentes desde aquetchos que pensamos que nun son ná.

Seguir leyendo...


DOMINGOS ANTERIORES

OTROS ESCRITOS

36 Aniversario de la caída de Gaspar García Laviana

Un resumen de este texto fue leido en Tuilla el 13 de diciembre de 2014, en el momento de la habitual Ofrenda Floral (1978).

Se cumplen 36 años de no tener a nuestro lado su presencia física. ¿Habrá alguna otra forma de tenerlo cerca, de oír su palabra animosa, de sentir su empuje, de vernos arrastrados por su ejemplo? ¿Podremos aplicar a Gaspar, aquellas palabras del Comandante Tomás Borge refiriéndose a Carlos Fonseca Amador, Gaspar "es de los muertos que nunca mueren"? ¿Será verdad que el espíritu no muere nunca? ¿Cómo podremos sentir vivos sus anhelos, su brío, sus aspiraciones, su palabra viva, sus esperanzas e ideales?

Acordarnos de Gaspar puede ser una manera de hacer que continúe resonando su voz muy cerca de nosotros, buscando convertirse en vida en la historia que nos toca vivir. Conocí personalmente a Gaspar. Soy testigo de sus sueños, de sus luchas, de sus crisis, de sus compromisos, de su entrega a las causas que ameritan y exigen dedicación plena... Tuve y sigo teniendo la suerte de compartir los ideales para los que vivió y por los que se desvivió... Unos días antes de su muerte, el día de santa Bárbara, estuvimos largo rato juntos hablando de su visión de la Asturias que había visitado poco tiempo antes, y sobre todo de sus proyectos de futuro para el día, que veía muy cercano, en que triunfase el proyecto e ideales por los que estaba arriesgándolo todo por los pobres de Nicaragua y del mundo.

Había nacido un 9 de noviembre de 1941, de forma que estos días habría cumplido los 73... Al morir por la liberación de los pobres de Nicaragua acababa de cumplir los 37 años... Su recuerdo perdura, y su espíritu continúa animando a muchos. Y a nosotros nos ilumina y alienta. Hoy quiero contribuir, aunque sea un poco, a que entre unos cuantos de sus paisanos resuene el eco de sus sentimientos y compromiso. ... ... ...

... ... ...Unos años necesitó Gaspar para descubrir que el asistencialismo no solamente no resuelve los problemas de la pobreza, sino que sirve para encubrir las causas de la misma y que desvía la atención y los esfuerzos de los que aspiran a remediar los efectos de la injusticia como son la miseria, el hambre y el dolor de las mayorías: Por eso reconoce: "¡Quise apagar tu pobreza con justicia legalista!"... ¿Se puede apagar la pobreza con lo que la sociedad que tenemos y sus leyes proponen? ¿Quién hace las leyes en una sociedad injusta, capitalista? ¿Aseguran la justicia para los pobres las leyes de esa clase de sociedad? ¿No serán esas leyes un freno para la verdadera justicia?... No se encuentra respuesta pronta a esas preguntas.

Seguir leyendo...