titulo

ASTURIAS. GIJÓN.

Gaspar

NO ME CLASIFIQUEN. ¿¡Es de izquierda o de derecha!? -Tenga calma. Yo soy como las estrellas, con propia luz en el alma.

Comentarios de José Álvarez Lobo


DÍA LA ASCENSIÓN.

MONICIÓN PA EMPRINCIPIAR:
Los primeros cristianos taban convencíos de que Xesús había resucitao y de que taba vivu ente etchos. Isi convencimiintu dabai sentíu a la so vida. Tamién nosotros tamos convencíos de que vive ente nosotros, por más que a veces mos cueste descubritchu... Hailos que lu catan en 'apariciones' y en coses grandes o rares. Naide niega que Dios puea valise deses coses, pero el que escoyú como meyor el camín del piselbi de Belén, el ser probe y el morrer crucifikéu paez que nun tien eses preferiencies... Paiciera que pa atopar a Dios ente nosotros ye menester la fe. Él ta presente, sobre tó, nes persones y comuniaes que viven a como Él vivú: obedeciendo a Dios y desviviéndose po los demás. Neses persones y comuniaes pasa algo que nun pue esplicase fácil. Seguro que ye debío a la presencia de Xesús... Nel pan y el vinu de la Misa

Seguir leyendo...

DOMINGU SEIS DE PASCUA

MONICIÓN PA EMPRINCIPIAR:
Nisti domingu preparámosmos ya pa la fiesta de Pentecostés. Xuan ponmos tres discursos de despedía de Xesús antes de la so pasión y muerte. Nel de hoi fálamos de que va venir el Espíritu Sentu, que ye'l que va facer que la tchabor de Xesús siga cumpliéndose. Xesús tchámalu 'el utru Defensor' (Xn 14,16). Va tar a co'l creyente, defendiéndolu, ayuándolu. Lo mesmo que fai Xesús, que ta xunto a los sos amigos; por eso Xuan lu tchama el Defensor (1 Xn 2,1). El Espíritu vien 'pa que tea siempre con vosotros' (Xn 14,16), y conocémoslu, pos 'vive con vosotros y ta en vosotros' (Xn 14,17)... Lo que importa ye que dexemos que'l Espíritu de Xesús mos fale, mos esplique tó lo que Xesús fexo y dixo, y mos emburrie pel camín que Él sigú... Que'l nuistru espíritu se entchene del Espíritu de Xesús.

Seguir leyendo...

DOMINGU QUINTU DE PASCUA.

MONICIÓN PA EMPRINCIPIAR:
El domingu segundu de Pascua víamos cómo vivía la primer comuniá, y lo bien que se tchevaban. Hoi vemos cómo empiezan a oyese quexes. Apaizú el favoritismu. A la hora de dar el suministru a los probes, había pre-feriencies... Nun tien que estrañamos. Tchevamos apegaes a la petcheya una camá de miseries y ruindaes... Los Apóstoles fáense kergu del poblema y reúnense con la xente. Discuten y tchegan a un acuirdu xuntos... Pa que los poblemes se resuelvan, ye menester enfrentase a etchos. Nun ye cristiana una comuniá que solo se axunta pa rezar un retu y oyer lo que dixo y fexo Xesús, pero vive despreocupá de los que tienen fame o nun tienen cómo vivir... Ibual que Xesús, la comuniá cristiana tien que dar vida a los otros; ye eso lo que i da sentíu a la vida que tenemos.

Seguir leyendo...

DOMINGU CUERTU DE PASCUA

MONICIÓN PA EMPRINCIPIAR:
Una forma de la que se val Xuan pa revelamos quién ye Xe-sús, ye diciendo: 'Yo soi'. Unes veces siguen otres palabres: 'Yo soi el Pastor buinu', 'Yo soi la recimal verdaera', 'Yo soi el Pan de vía'... Otres veces nun diz más que 'Yo soi' (Xn 8,24.28.58)... Presentase desa manera tien muncha fuerza, pos ye como lo facía Dios nel Anti-guu Testamintu (Ésodu 3,14; Is 43,11)... Xuan, al valise deses palabres quier decimos que Xe-sús fala y failo tó nel nome de Dios. Los que lu oyen estráñanse de que un home fale a como fala Dios... Al decir 'Yo soi' dayos respuesta a los que esperaban que Dios cumpliera lo que había prometío y preguntaban quién sería el Mesíes... Al que pregunte quién pue enseñamos el camín, quién mos va decir la verdá, quién mos va traer la paz y la vía, Xesús contestai siem-pre: 'Yo soi'.

Seguir leyendo...

DOMINGU III DE PASCUA

MONICIÓN PA EMPRINCIPIAR: El evanxeliu de hoi fala de dos homes. Dían per un camín, atristayaos y sin ánimos pa ná. Taban como perdíos y tchevaban direción contraria de onde habían tao, escapándose sin saber pa ónde nin pa qué. Habían pensao que diendo tras Xesús atoparían lo que tanto querían: la tchiberación del so puiblu y un mundu xustu y hermanéu. Pero día tres dís que lu habían matao, y habíayos cayío el alma a los pies... Son figura de antano y de ambuano. Figúranmos a nosotros... Porque a nosotros pásamos algo asomeyao. Dos mil años más terdi, nun se ve cota a les cruces. Nisti mundu ca vez hai más probes, más fame, más guerres, más drogues, más xente que nun pinta pa ná, más pueblos y naciones a la vera'l camín, en sin ver que tchegue un futuru meyor. Y nun sabemos pa onde agarrar. Éntranmos ganes de dexatcho tó, y hasta de pasamos al enemigu, al montón de xente que nun quier que les coses cambien... ¿Reconoceremos a Xesús xunto a nosotros?

Seguir leyendo...

DOMINGU II DE PASCUA

MONICIÓN PA EMPRINCIPIAR: ¿Cómo tien que ser una comuniá cristiana pa que puea decise detcha que tcheva una vía nueva? El Nuivu Testamintu traimos varies formes. Asina Matéu dizmos cómo tien que ser, nel discursu de la comuniá (Mt 18,1-35), y nel sermón del monte (Mt 5-8)... Marcos dízmoslo cuando mos pon delantre lo que tien que atchugar el Bon Anunciu na vía del puiblu (Mc 1,16-45)... Lukes fálamos deso cuando mos diz cómo vivían los primeros cristianos. Pa él nótase la vía cristiana de la comuniá, y mantiense, por la enseñanza de los apóstoles, la vía fraterna, el partir el pan y les oraciones... ¿En qué se notará que la comuniá nuestra ye cristiana?

Seguir leyendo...

DOMINGU DE PASCUA

MONICIÓN PA EMPRINCIPIAR:
Les mises son celebración de la muerte y resurreción de Xesús. Hoi ye'l día más apropiéu pa esa celebración. Porque Xesús ta vivu. Y ta vivo tó aquetcho que vieno a plantar nel mundu. ¡El Reinu de Dios sigue nel mundu, por más que los poeres que tan en so contra sean mui fuertes!. Tamos aquí precisamente de celebración porque mos pasa algo mui buapo: ibual que Xesús se entrega por nosotros y a nosotros, tamién nosotros lo facemos por los demás y a los demás. Y mos crez el amor, y mos crecen les ganes de que la xusticia y la paz lo entchenen tó. Sentimos a Xesús a co nosotros faciendo el milegru de tchibramos del mal, y de la tentación de ser egoístes y violentos. Y al damos apoer al pekéu, damos vivir a como Él. Por más que'l mundu mos clave na cruz, Dios ta de parte de Xesús y de los que lu siguen.

  • DOMINGU DE PASCUA

  • DOMINGOS ANTERIORES

    OTROS ESCRITOS

    36 Aniversario de la caída de Gaspar García Laviana

    Un resumen de este texto fue leido en Tuilla el 13 de diciembre de 2014, en el momento de la habitual Ofrenda Floral (1978).

    Se cumplen 36 años de no tener a nuestro lado su presencia física. ¿Habrá alguna otra forma de tenerlo cerca, de oír su palabra animosa, de sentir su empuje, de vernos arrastrados por su ejemplo? ¿Podremos aplicar a Gaspar, aquellas palabras del Comandante Tomás Borge refiriéndose a Carlos Fonseca Amador, Gaspar "es de los muertos que nunca mueren"? ¿Será verdad que el espíritu no muere nunca? ¿Cómo podremos sentir vivos sus anhelos, su brío, sus aspiraciones, su palabra viva, sus esperanzas e ideales?

    Acordarnos de Gaspar puede ser una manera de hacer que continúe resonando su voz muy cerca de nosotros, buscando convertirse en vida en la historia que nos toca vivir. Conocí personalmente a Gaspar. Soy testigo de sus sueños, de sus luchas, de sus crisis, de sus compromisos, de su entrega a las causas que ameritan y exigen dedicación plena... Tuve y sigo teniendo la suerte de compartir los ideales para los que vivió y por los que se desvivió... Unos días antes de su muerte, el día de santa Bárbara, estuvimos largo rato juntos hablando de su visión de la Asturias que había visitado poco tiempo antes, y sobre todo de sus proyectos de futuro para el día, que veía muy cercano, en que triunfase el proyecto e ideales por los que estaba arriesgándolo todo por los pobres de Nicaragua y del mundo.

    Había nacido un 9 de noviembre de 1941, de forma que estos días habría cumplido los 73... Al morir por la liberación de los pobres de Nicaragua acababa de cumplir los 37 años... Su recuerdo perdura, y su espíritu continúa animando a muchos. Y a nosotros nos ilumina y alienta. Hoy quiero contribuir, aunque sea un poco, a que entre unos cuantos de sus paisanos resuene el eco de sus sentimientos y compromiso. ... ... ...

    ... ... ...Unos años necesitó Gaspar para descubrir que el asistencialismo no solamente no resuelve los problemas de la pobreza, sino que sirve para encubrir las causas de la misma y que desvía la atención y los esfuerzos de los que aspiran a remediar los efectos de la injusticia como son la miseria, el hambre y el dolor de las mayorías: Por eso reconoce: "¡Quise apagar tu pobreza con justicia legalista!"... ¿Se puede apagar la pobreza con lo que la sociedad que tenemos y sus leyes proponen? ¿Quién hace las leyes en una sociedad injusta, capitalista? ¿Aseguran la justicia para los pobres las leyes de esa clase de sociedad? ¿No serán esas leyes un freno para la verdadera justicia?... No se encuentra respuesta pronta a esas preguntas.

    Seguir leyendo...