titulo

ASTURIAS. GIJÓN.

Gaspar

NO ME CLASIFIQUEN. ¿¡Es de izquierda o de derecha!? -Tenga calma. Yo soy como las estrellas, con propia luz en el alma.

Comentarios de José Álvarez Lobo


DOMINGU DIECISÉIS
DEL TIIMPU ORDINERIU Ciclu A.

MONICIÓN PA EMPRINCIPIAR:
El Reinu emprincipia con algo pekeno. Tan pekeno como un grenu que se sema. Cásike nun se entera naide de que ta ya ente nosotros. Nun mete ruiu, nin arma xaréu al tchegar... Xesús diz del Reinu que se asomeya a un grenu, o al furmiintu, o a un bueñu. De isi asuntu sabía muncho, porque Él mesmu foi el semaor y el grenu que se semó. Nazú olvidéu de tós, nun piselbi. Vivú probe y en sin poer. Xente que nun contaba pa ná foi la que escoyú pa que fueran los sos seguiores... Cambia al mundu catchando, sin facese sentir, desde dientro, como fai el furmiintu con la masa... Nu i importan les grandiosidaes... ¡Pa facer vivir hai que enterrase!. Si el grenu nun se escuende na tierra, nun naz la planta... Pa deldar, el furmiintu tien que samular ente la farina... La mostayal debei el ser árbol y el apotcherar a los paxarinos, a un granín de ná espetéu nel suilu. Lo que importa ye que ayúa a los páxaros a vivir.

Seguir leyendo...

DOMINGU QUINCE
DEL TIIMPU ORDINERIU

MONICIÓN PA EMPRINCIPIAR:
El meotcho de lo que pedricó Xesús ye el Reinu de Dios. Valuse de paráboles pa dase a entender. Yeran comparanzes o cuentos curtios. Valíani pa facer ver a los que lu oyían qué y cómo fai Dios pa que la historia humana vaya aonde Él tien pensao que vaya. Son paráboles del Reinu... Matéu puenxo siete nel capítulu 13 del so Evanxeliu. Un retu antes había dicho (Mt 4,17-11,1) que Xesús trexo el Reinu con lo que dixo y lo que fexo; pero isi Reinu tenía a bastantes en contra (Mt 11,2-12,50)... Les paráboles son un esfuirzu postriru pa ver si esa xente que ta en contra acueye por fin el mistiriu del Reinu de los Cielos... Lo que se viu foi que tenían un corazón duru y nun taban dispuestos a cambiar (Mt 13,10-17)... Xesús nun dexó por eso de semar nin de esperar... Y sigue semando y esperando a ver si entramos nel Reinu.

Seguir leyendo...

DOMINGU CATORCE
DEL TIIMPU ORDINERIU

MONICIÓN PA EMPRINCIPIAR:
Nel Evanxeliu atopamos siempre coses que nun mos caben na cabeza. Hoi tien que estrañamos ver a Xesús dandoi gracies a Dios porque les coses del Reinu nun les entienden los sabios y entendíos y sólo les entiende la xente cencietcha... A Dios nun lu asusta que nu entienda la bona noticia la xente importante. Si quieren entendetcha tienen que aprender de los probes y pekenos. ¿Por qué serán les coses asina? Foilo nel tiimpu de Xesús, y yelo agora. Los entendíos de aquel entós habían inventao un montón de normes y obligaciones que decían a la xente que les había que cumplir porque les había dao Dios. Xesús tchevábayos la contraria... ¿Qué pensará Xesús desta socieá onde vivimos? ¿Tarán obligaos, sobre tó los probes, a abuantar les cruces que yos mangan enriba los más ricos y los grandes bancos?... ¿Nun será posible utru mundu?

Seguir leyendo...

DOMINGU TRECE DEL TIIMPU ORDIERIU
CICLU A

MONICIÓN PA EMPRINCIPIAR:
Lo que quería Xesús nun yera tener un grupu que aprendiera de memoria unes dotrines; lo que Él quería yera unos discípulos que fixeran lo que Él facía. Con Él nun pasaba lo que pasaba con los maestros xudíos, que nun se portaban de acuirdu a lo que enseñaban. Xesús facía lo que decía... El mundu nun va cambiase con dichos, por buapos que sean; son los fechos los que lu farán cambiar... Cristienu ye el que escueye facer y decir lo que fexo y dixo Xesús. Ye ísi el camín de los cristianos. Ya desde el principiu, Xesús invita a algunos a que lu sigan (Xn 1,39). Y antes de que tchamaran cristianos a los que seguían a Xesús, decían de etchos que yeran los que andaban pel camín de Xesús... Semos cristianos porque tchevamos el camín que Él tchevó. Y vase tras dÉl prefiriéndolu más que a toes les otres coses.

Seguir leyendo...

DOMINGU DOCE DEL TIIMPU ORDINERIU. CICLU A.

MONICIÓN PA EMPRINCIPIAR:
Tras esplicar que'l Reinu de Dios vien al mundu en lo que dixo (Mt 5-7) y fexo Xesús (Mt 8-9), Matéu dizmos cómo Xesús escoyú y mandó a los discípulos, y yos dio unes istruciones aclarándoyos lo que yos esperaba (10,1-42). Nel evanxeliu de hoi fálase de cómo el seguior de Xesús va tener en so contra a xente que i pue facer maldaes. Cuando Matéu escribú el so Evanxeliu, perseguían a los que yeran cristianos. Por eso yos escribe, pa ver si los anima... El mundu ta montéu enriba del egoísmu y la coícia, por eso nun soporta que se fale de amor, de unión o de compartir. Si a Xesús lu persiguieron, ibual va pasayos a los sos discípulos... Na Misa acordámosmos de cómo a Xesús lu mataron. Pero con eso nun se acabó tó: Dios resucitolu y tien agora tól poer.

Seguir leyendo...

TRINIDÁ

MONICIÓN PA EMPRINCIPIAR:
Estos domingos tamos celebrando fiestes grandes al acordamos de los misterios más buapos de la nuestra fe: la resurreción, la ascensión, el Espíritu Sentu... Hoi acordámosmos de cómo ye Dios, de que son tres Persones tan aunaes que son un Dios sulu. Un Dios que ye Padre, Fiyu y Espíritu Sentu. Un Dios que ye Creaor, que ye Salvaor, que ye Vivificaor... Al conocer al Fiyu conocemos cómo ye Dios; conocemos sobre tó que ye Amor... Na Misa acordámosmos de que mos mandó al so Fiyu pa que mos tchibráramos del infiirnu del egoísmu, de la violencia y de la mentira... Nun poemos catar sitiu más amañusu pa conocer a Dios que nel Pan y el Vinu que son la comía y bebía que Él mos prepara. Son el resumen de cómo ye Dios... El que piense nÉl como nun señorón, nun lu conoz... Dios ye tan buinu que sólo piensa en dásemos. Por eso tien la felicidá, pos 'trai más contintu el dar que'l recibir' (Fechos 20,31). Saber eso y acordamos de etcho a ca poco, entchénamos de confianza y de paz.

Seguir leyendo...

PENTECOSTÉS

MONICIÓN PA EMPRINCIPIAR:
Xesús prometú mandayos el so Espíritu a los sos discípulos... Nos Fechos de los Apóstoles fálase de varios Pentecostés nos que se fexo sentir el Espíritu Sentu. Del primiru salú la Ilesia (Fe 2,1-13). Del segundu, en tiimpu de persecución, renazú la Ilesia (Fe 4,31). Nutru, bautizose Corneliu y abruse la Ilesia al mundu (Fe 10,44-45)… En Éfesu Pablu bautizó unos discípulos de Xuan, y el Espíritu Sentu entchenó a xente que nun había oyío ná de él (Fe 19,4-6)... El Espíritu de Xesús nun ta quiitu, y fai nacer y renacer la Ilesia y les comuniaes… Nel Antiguu Testamintu cuéntase que Xosué puénxose celusu porque había unos que profetizaban sin que fueran del so grupu, y Moisés contestói: '¡Oxalá recibiera tól puiblu el Espíritu del Señor, y profetizara!' (Núm 11,29)... Ambuano son tamién munchos los Pentecostés: tiempos de cambios nos pueblos, nes persones y na Ilesia, decisiones, compromisos… ¿Nun tuviemos un Pentecostés nuistru?

Seguir leyendo...

DÍA LA ASCENSIÓN.

MONICIÓN PA EMPRINCIPIAR:
Los primeros cristianos taban convencíos de que Xesús había resucitao y de que taba vivu ente etchos. Isi convencimiintu dabai sentíu a la so vida. Tamién nosotros tamos convencíos de que vive ente nosotros, por más que a veces mos cueste descubritchu... Hailos que lu catan en 'apariciones' y en coses grandes o rares. Naide niega que Dios puea valise deses coses, pero el que escoyú como meyor el camín del piselbi de Belén, el ser probe y el morrer crucifikéu paez que nun tien eses preferiencies... Paiciera que pa atopar a Dios ente nosotros ye menester la fe. Él ta presente, sobre tó, nes persones y comuniaes que viven a como Él vivú: obedeciendo a Dios y desviviéndose po los demás. Neses persones y comuniaes pasa algo que nun pue esplicase fácil. Seguro que ye debío a la presencia de Xesús... Nel pan y el vinu de la Misa

Seguir leyendo...


DOMINGOS ANTERIORES

OTROS ESCRITOS

36 Aniversario de la caída de Gaspar García Laviana

Un resumen de este texto fue leido en Tuilla el 13 de diciembre de 2014, en el momento de la habitual Ofrenda Floral (1978).

Se cumplen 36 años de no tener a nuestro lado su presencia física. ¿Habrá alguna otra forma de tenerlo cerca, de oír su palabra animosa, de sentir su empuje, de vernos arrastrados por su ejemplo? ¿Podremos aplicar a Gaspar, aquellas palabras del Comandante Tomás Borge refiriéndose a Carlos Fonseca Amador, Gaspar "es de los muertos que nunca mueren"? ¿Será verdad que el espíritu no muere nunca? ¿Cómo podremos sentir vivos sus anhelos, su brío, sus aspiraciones, su palabra viva, sus esperanzas e ideales?

Acordarnos de Gaspar puede ser una manera de hacer que continúe resonando su voz muy cerca de nosotros, buscando convertirse en vida en la historia que nos toca vivir. Conocí personalmente a Gaspar. Soy testigo de sus sueños, de sus luchas, de sus crisis, de sus compromisos, de su entrega a las causas que ameritan y exigen dedicación plena... Tuve y sigo teniendo la suerte de compartir los ideales para los que vivió y por los que se desvivió... Unos días antes de su muerte, el día de santa Bárbara, estuvimos largo rato juntos hablando de su visión de la Asturias que había visitado poco tiempo antes, y sobre todo de sus proyectos de futuro para el día, que veía muy cercano, en que triunfase el proyecto e ideales por los que estaba arriesgándolo todo por los pobres de Nicaragua y del mundo.

Había nacido un 9 de noviembre de 1941, de forma que estos días habría cumplido los 73... Al morir por la liberación de los pobres de Nicaragua acababa de cumplir los 37 años... Su recuerdo perdura, y su espíritu continúa animando a muchos. Y a nosotros nos ilumina y alienta. Hoy quiero contribuir, aunque sea un poco, a que entre unos cuantos de sus paisanos resuene el eco de sus sentimientos y compromiso. ... ... ...

... ... ...Unos años necesitó Gaspar para descubrir que el asistencialismo no solamente no resuelve los problemas de la pobreza, sino que sirve para encubrir las causas de la misma y que desvía la atención y los esfuerzos de los que aspiran a remediar los efectos de la injusticia como son la miseria, el hambre y el dolor de las mayorías: Por eso reconoce: "¡Quise apagar tu pobreza con justicia legalista!"... ¿Se puede apagar la pobreza con lo que la sociedad que tenemos y sus leyes proponen? ¿Quién hace las leyes en una sociedad injusta, capitalista? ¿Aseguran la justicia para los pobres las leyes de esa clase de sociedad? ¿No serán esas leyes un freno para la verdadera justicia?... No se encuentra respuesta pronta a esas preguntas.

Seguir leyendo...